وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه
تحریم جشنواره ((سینما حقیقت))

مستند سازان برجسته کشور در نامه ای سرگشاده اعلام کرده اند به دلیل محدودیت هایی که در شرایط کنونی برای فیلمسازان به ویژه روایتگران مستند ایجاد شده است در سومین دوره جشنواره سینما حقیقت شرکت نمی کنند.
به گزارش "تابناک" با این وجود فرید فرخنده کیش می گوید: اصراری برای حضور این مستند سازان نداریم و جشنواره بدون هیچ خللی برگزار می شود.

بنابر این گزارش 136 مستند ساز برجسته کشور از جمله رخشان بنی اعتماد، محمد شیروانی، کامران شیردل، فرهنگ آدمیت، مهرداد اسکویی، مهناز افضلی، مانی پتگر، فرزاد توحیدی، رضا درستکار، شادمهر راستین، محمد رسول اف، سامان سالو، ناصر صفاریان، احمد طالبی‌نژاد، محسن عبدالوهاب، بایرام فضلی، بهمن کیارستمی و ... در بیانیه خود با تاکید بر بی سابقه بودن سخت گیری و ممانعت هایی که امروز بر مستند سازان را در ارائه تصویر واقعی و منصفانه از جامعه اعمال می شود اظهار داشته اند: این شرایط ما را به کنشی ناگزیر وا می دارد که با وجود اذعان به اهمیت برگزاری جشنواره "سینما حقیقت" که توانسته طی دو دوره قبلی فضای موثری در عرصه نمایش و گفتمان پیرامون سینمای مستند به وجود آورد؛ از شرکت در جشنواره امسال خودداری کنیم.
ما نمی توانیم جای خالی مستندهای ساخته نشده از وقایع اجتماعی اخیر را نادیده بگیریم و به دلیل ارزش و احترامی که برای بیان حقیقت قائلیم از هرگونه حضور و شرکت در این جشنواره به عنوان دست‌اندرکار، منتقد و تماشاگر خودداری می‌کنیم.

در حالی که این نامه به امضای افرادی رسیده است که ارکان اصلی سینمای مستند در کشور هستند فرید فرخنده کیش در رسانه ها اعلام کرد: «عدم حضور این افراد به جشنواره خللی وارد نمی کند! و این جشنواره برگزار خواهد شد. به گفته فرخنده کیش نامه‌ اخیر مستندسازان بیش از آنکه جشنواره سینما حقیقت را مخاطب خود قرار دهد و واکنشی به این جشنواره باشد اعتراضی صنفی را به نمایش می‌گذارد. این گروه همچنین اعلام کرده‌اند که به دلیل وضعیت به وجود آمده برای فیلمسازی، مایل نیستند در این جشنواره حضور داشته باشند. با توجه به این وضعیت جشنواره سینما حقیقت نیز از حرکت خود در مسیری که از دو سال قبل آغاز شده است، باز نمی‌ایستد و امسال نیز شاهد برگزاری دور جدیدی از این جشنواره خواهیم بود.

منبع مطلب : سایت تابناک

برچسب‌ها: