وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه
عامل دروغ و ایراد اتهام

سید مهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس و استاد اخلاق دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که انگیزه دروغ گویی و ایراد اتهام و تهمت علیه دیگران، عدم توانایی در اجرای وظایف و مسئولیت‌هاست.

به گزارش «فردا» حجت الاسلام طباطبایی که به همراه آیت‌الله حائری شیرازی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم حضور یافته بود، اعضای جامعه را به اعضای بدن انسان تشبیح کرد که برای بقا و حیات به همدیگر احتیاج دارند.
وی در همین ارتباط به این مصرع از شعر فردوسی ((بنی آدم اعضای یکدیگرند ))اشاره کرد و گفت: همانطور که یکی از اعضای بدن به خوبی کار نکند دیگر اعضا هم دچار مشکل می‌شود، در جامعه هم اگر یکی از بعدها مثلاً تامین خدمات به خوبی کار نکند دیگر بخش‌ها هم دچار مشکل می‌شود.
وی منشأ مشکلات کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری را دروغ‌گویی، ایراد اتهام و افترا علیه یکدیگر دانست و در پاسخ به این سوال مرتضی حیدری مجری برنامه که به نظر شما انگیزه ایراد دروغ و اتهام و تهمت چیست؟ گفت: کسانی که از عهده مسئولیت خود بر نمی‌آیند و کارآمدی و توانایی لازم در انجام وظایف را ندارند، دروغ می‌گویند و اتهام می‌زنند.
طباطبایی با بیان اینکه سکوت و سکون جامعه با همدیگر متفاوت است تاکید کرد: به هر حال مشکلاتی پیش آمده حال آیا باید مشکلات را تشدید کرد یا ترمیم؟ باید آرامش رفته را بازگرداند.
این نماینده سابق مجلس در پایان اظهار داشت: با عذرخواهی، ارفاق و احسان می‌شود مشکلات را حل کرد.


برچسب‌ها: , , ,