وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه
حجاب برای مانکن ها

ایرنا: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی درنامه ای به رییس اتحادیه پوشاک و لباس دوخته تهران اعلام کرد: نمایش،عرضه و فروش البسه دارای مارک خارجی و تصاویر مبتذل در فروشگاه ها ممنوع است.

پلیس امنیت در نامه خود به گزارشاتی استناد کرده است که حاکی از اقدام به نمایش البسه و استفاده از مانکنهای غیر متعارف و بسیار زننده برخی از توزیع کنندگان پوشاک به منظور جلب مشتری است که این موضوع علاوه بر تبعات سوء باعث نارضایتی مسؤولان فرهنگی و شهروندان شده است.
در ادامه این نامه تاکید شده است: برهمین اساس در راستای حفظ و صیانت از ارزش های دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی،رعایت حقوق شهروندی،تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی در اینگونه واحدهای صنفی در اجرای ماده 17 قانون نظام صنفی،ضوابط انتظامی مرتبط با توزیع پوشاک به نحو مقتضی به تمامی اعضای تحت پوشش ابلاغ و از طریق بازرسان آن اتحادیه نظارت بر حسن اجرای آن معمول و نسبت به اعمال مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی با واحدهای متخلف برخورد شود.
در نامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا ضوابط انتظامی بر رعایت نکات زیر تاکید شده است:
1-ممنوعیت نمایش،عرضه و فروش البسه با مارکهای غربی و تصاویر مبتذل
2-ممنوعیت به نمایش گذاشتن پاپیون و کروات در معرض دید عموم
3-عدم نمایش مانکن هایی که برجستگی های بدن،سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد،اعم از سرتنها،یا نیم تنه یا تمام قد (مانکنها باید بدون سر یا نیم سر باشند)
4-عدم استفاده از مانکنها با پوشش های غیر متعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامی -پوشاندن البسه به شکل تحریک آمیز و یا منقوش به تصاویر مبتذل،آرایش مانکن،نمایش عمومی مدل مو و ...
۵- عدم فروش البسه زیر زنانه توسط متصدی مرد
6-واحدهای صنفی ویژه بانوان و یا غرفه های مختص آنها در فروشگاه های پوشاک دارای تابلوی ” ورود آقایان اکیدا ممنوع “ باشد
٧- عدم به نمایش گذاشتن البسه زیر زنانه در معرض دید عموم
8-استفاده از مانکنهای ملبوس به لباس های زیر زنانه در واحد صنفی که صرفا البسه زیر زنانه تولید و عرضه می نمایند مشروط به اینکه فروشنده مرد نباشد بلامانع است
٩- رعایت شیوه نامه نصب نام و علامت تجاری بر روی البسه (BRAND) توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان
10-وجود فروشنده خانم برای عرضه لباس در واحدهای صنفی پوشاک زنانه که دارای اتاق پرو می باشند الزامی بوده و می بایست حتما لباس بانوان از طریق فروشنده زن به آنها تحویل شود.

نظر نویسنده: با توجه به انفجار جمعیت و پر شدن کره زمین در سالیان آتی دیگر کشورها در تلاشند تا با تحقیقات خود امکان زندگی بشر را در کرات دیگر فراهم کنند ولی ما در کشورمان به فکر عدم صدور مجوز جهت نمایش کروات و پاپیون،حجاب مانکنها،بدون سر یا با سر بودن مانکنها،عدم آرایش مانکنهاهستیم .

هموطنان اگر پیشرفت کنیم جای تعجب دارد.


برچسب‌ها: , , ,