وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
این وبلاگ به بررسی و تحلیل رخدادها می پردازد،مطالب درج شده در این وبلاگ نظرات شخصی نویسنده آن می باشد، در صورت استفاده از مطالب وبلاگ قید نمایید: برگرفته از وبلاگ شخصی میثم معتمدنیا
۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه
مافیای شکر

فارس: نماینده ارومیه با طرح این پرسش که در این مملکت چه کسی باید به داد کارخانه‌داران قند و شکر و کشاورزان برسد، گفت: واردات شکر دست کیست که مملکت را به این روز درآورده است.


نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکری آئین نامه‌ای با استناد به اصل قانون اساسی و بند 11 ماده 23 آیین‌نامه در تذکر خود گفت : آقای میرکاظمی در دو سال گذشته 32 کارخانه قند ایران را با واردات شکر تعطیل کرد، این وزیر می‌خواهد دوباره شکر وارد کند این در حالی است که امسال 4 کارخانه قند در کل کشور تعطیل شده و 28 کارخانه قند با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند.
به گفته وی در استان آذربایجان غربی 5 کارخانه و در استان خراسان 8 کارخانه وجود دارد و هر کارخانه بین 400 تا 1000 نفر کارگر دارند.
وی با طرح این پرسش که این کارگران از کجا خانواده خود را تامین کنند، پرسید واردات شکر دست کیست که مملکت را به این روز درآورده است؟
نماینده ارومیه یادآور شد: اگر کارخانه سه سال کار نکند تبدیل به آثار تخت جمشید و اوراقی می‌شود.
قاضی‌پور با بیان اینکه وزرای صنایع، جهاد و بازرگانی تعهد داده‌اند که این مشکلات را حل کنند، گفت: استان آذربایجان غربی با مشکلات زیادی مواجه است، درآمدش از چغندر بوده و امسال که بیشترین کاشت چغندر در این استان را داشته‌ایم ظرفیت کارخانه‌ها،‌34 درصد بوده است.
قاضی‌پور تاکید کرد: به دولت و وزیر بازرگانی تذکر دهید که واردات شکر را کم کنند، این آقازاده‌ها شکر واردات می‌کنند مردم بیچاره می‌شوند.
ابوترابی‌فرد که اداره جلسه را برعهده داشت، این تذکر را وارد دانست و افزود: ما در دوره هفتم مجلس هم شاهد واردات بدون توجیه شکر بودیم که آسیب جدی‌ای را به کشاورزی و صنایع وابسته به آن وارد کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که کمیسیون کشاورزی موضوع واردات شکر را پیگیری کند و کمیسیون اقتصادی نیز در این خصوص مشارکت داشته باشد تا به اتخاذ تصمیم صحیحی بیانجامد که برای کشت و صنعت کشور آسیب نداشته باشد.

نظر نویسنده :

اول از همه باید بگم این آقا ظاهرا از زندگی سیر شده که دنبال اینه که مافیای شکر کیه ؟ چیکار داره می کنه؟چشمک

بعدش باید بگم این آقای میر کاظمی که ذکر خیرشون بود الان تو وزارت نفت تصمیم دارند نفت تولیدی ایران رو جند هزارتن (دقت کنید چند هزار تن نه چندهزار بشکه)افزایش بدهند.قهقهه

نماینده محترم،اوضاع خیلی خرابتر از اونی هست که بخوایم حتی فکرش رو بکنیم.فرض کنید الان کسی به مسند وزارت نفت تکیه زده که حتی نمیدونه باید بگه چند تن نفت یا چند بشکه نفت .سوال

البته تقصیری هم نداره.این بنده خدا تا دیروز در وزارت بازرگانی سیب زمینی و پیاز و شکر و هویج وارد می کرده حالا سر از اینجا در آورده.خوب نمیشه انتظار داشت که ٣-٢ روزه اینقدر وارد شده باشه که بدونه باید بگه چند بشکه نفت.

اما سخن آخر 5 کارخانه در آذربایجان غربی و 8 کارخانه در استان خراسان.یعنی جمعا 13 کارخانه در این 2 استان با متوسط هر کارخانه 400 تا 1000 نفر کارگر.

فرض را بر وجود 400 نفر کارگر در هر کارخانه قرار می دهیم.یعنی حداقل مورد انتظار.

با یک جمع و ضرب ساده می بینیم در این 13 کارخانه حداقل 5200 نفر مشغول به کار بوده اند که یا تعطیل شده اند و یا در حالی تعطیلی هستند.یعنی 5200 خانواده .تکلیف این 5200 خانوار چیست؟؟؟

نمی دانم چه بگویم.خسته ام خسته.از این همه عوامفریبی و این همه سو استفاده از دین .


برچسب‌ها: , ,